Jak rozmawiać z dziećmi o niepełnosprawności?

Czy Twoi uczniowie wiedzą, jak wygląda codzienność osób z niepełnosprawnością słuchu i mowy? Czy potrafią z empatią i otwartością podejść do kogoś, kto komunikuje się inaczej – bo ma obniżoną sprawność lub jej brak?

W opowiadaniu „Jesteśmy równi” z serii „Lisek Ibisek w świecie uczuć i emocji”, rudzielec trafia na wakacyjny obóz, gdzie jego partnerką w zabawach zostaje Amanda – dziewczynka, która nie słyszy i nie mówi. Choć początkowo nie wie, jak się z nią porozumieć, szybko przekonuje się, że porozumienie to coś więcej niż słowa – to chęć zrozumienia, otwartość i wzajemna ciekawość.

Dla nauczycieli przygotowany został bezpłatny scenariusz zajęć, który:
✔ pomaga dzieciom zrozumieć niepełnosprawność słuchu i mowy,
✔ uczy, że różnice nie wykluczają – mogą wzbogacać,
✔ pokazuje, jak budować empatyczne relacje i poczucie równości w grupie.

To doskonała pomoc dydaktyczna do lekcji o integracji, różnorodności i wzajemnym szacunku.

Pobierz bezpłatny scenariusz do pracy z dziećmi. Przeczytaj opowiadanie „Jesteśmy równi”. To idealne materiały do rozmów wychowawczych w klasie, które mogą zapobiec wielu szkolnym krzywdom i nauczyć dzieci odpowiedzialności za słowa.

Autorką opowiadań i scenariuszy jest pedagog Anna Rosiak-Walczak. Wydała je Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ wspierając rozwój emocjonalny dzieci w duchu wartości i empatii. Projekt realizujemy dzięki wsparciu Biedronki.

Przewijanie do góry